torsdag 2 juli 2009

Vegetariskt alternativ

Idag kan man säga att jag börjar bli vegetarian på riktigt. Jag har ju varit lite orolig för det här med mat och grejer inför resan och bestämde mig för att försöka köra på så mycket vegetarisk mat som möjligt.

Det började fint för mig på flyget, jag blev serverad special mat ca 30 minuter före alla andra andra på planet. Petter var sådär glad då och jag skulle nästan kunna svära på att han satt där och önskade att han också hade beställt det vegetariska alternativet.

Större delen av maten var riktigt bra, men efterrätten var inte mycket att ha. Det var dock Petters efterrätt och han ville ju inte dela med sig. Som tur var satt det en trevlig kines vid namn Svempa bredvid Petter som gav mig hela hans efterrätt.

Mitt nästa framsteg som riktig vegetarian var, när vi nu i kväll skulle äta middag. Jag fastnade för nåt som jag trodde var några sorts bönor och grönsaker i sötsur sås. Men nejdå, jag fick in en hel tallrik med tofu. 15 bitar tofu för att vara bestämt. Jag är inte så förtjust i tofu kanske ska tilläggas, men jag åt upp 12 bitar. Så mycket tofu äter väl inte ens Alex på en månad hemma, men som min första dag som vegetarian gick jag in stenhårt kände jag.

Jäklar vad mycket tofu det kom in

Och så är jag ju en amatör när det gäller att äta med pinnar

Petter undrar om någon vet vad det är för sladdriga geleklumpar som låg i hans mat (de smakade skit,)

8 kommentarer:

  1. Fn va bra Jempy! Stolt över dig som vanligt. Såg ju inte så jäkla gott ut bara men va fn, så är det att va vegg ibland, men det är det värt! Åt också tofu idag föresten.

    Tror Petter fick blodgele, helt klart.

    SvaraRadera
  2. Jag är föresten väldigt nyfiken på priser, vad kostade vinet man ser på kortet? Vad kostade tofun? Vad kostar en öl?

    SvaraRadera
  3. Och vad kostar klänningar?

    SvaraRadera
  4. Tycker att varje nytt resemål ska presenteras med en liten lista där ni visar vad öl tofu vin klänningar kattungar osv. kostar.

    SvaraRadera
  5. Vinet kostade 80 och tofun 78. Helt sjukt att ett glas vin är dyrare än maten. Ölen kostade 45. Dock kostar en Singapore sling i hotellbaren 70. Mer prisvärt en ett glas vin.

    Hanna, jag slog till på en klänning idag för 80.

    Fan vad äckligt med blodgele, varför tror du det är de. Kattungar ligger runt en tia, vi har packat ner fem.

    SvaraRadera
  6. va fn, singapore sling INNAN ni kommer till singapore!?!?

    lovar att ölen är billigare i yangshuo.

    SvaraRadera
  7. Jag skulle ha satsat på klänningar istället för vin då, helt klart, om det nu var så att man var tvungen att välja...

    SvaraRadera
  8. Eftersom jag aldrig druckit en singapore sling måste jag ju ha en referenssmak.

    SvaraRadera