fredag 3 juli 2009

Dag 2 i Hong kong

Idag har vi gått och gått och gått. Det har varit riktigt varmt, men det har även spöregnat en liten stund också. Jag och Petter har gått runt och svettats, men det verkar vi vara ensamma om kan jag meddela er. Alla andra runt omkring ser så torra och fräscha ut i ansiktet.

Idag var det dags att kolla in lite marknader. Vi var på Ladies market och det var helt fantastiskt. Det var flera gator med bara massa krims krams och billigt var det också. Det var en väldigt fin marknad och jag fick shoppat lite och även prutat lite. Jag skulle inte direkt vilja påstå att jag var speciellt bra på det dock, men jag håller på att lära mig. Så om ett par veckor kanske jag är bra som sjutton på att pruta. Prutade i alla fall ner en sjal från 29 till 20.

Det blir dock inte direkt några öl och vinstopp på den här resan än så länge. Det är väldigt svårt att hitta ställen och sen är det väldigt dyrt också. Idag hittade vi en irländsk pub och där kostade en öl 6o. För mig blir det inget vitt vin mer här i Hong kong. Igår kostade mitt glas 80 och det är mer än vad tallriken med tofu kostade.

Men vi har det bra.
puss
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar