lördag 4 juli 2009

Chips-tips

Det här med chips är viktigt när man är ute och reser. Det är viktigt att leta upp goda chips. Jag känner att jag har ganska bra koll på chips-fronten i Europa. Men nu börjar spaningen efter bra chips i Asien.

Dessa chips köpte jag första dagen och tänkte att det är nog en vanlig saltad smak. Men när jag väl började äta så märkte jag att de här hade någon sjösmak. Fruktansvärt äckliga alltså. På baksidan stod det att det var sjögräs-smak. Så än så länge måste jag säga att chipsutbudet inte är mycket att ha. Är det någon som har några chipstips när det gäller Kina, så är det välkommet.

puss
J

1 kommentar:

  1. I singapore fanns det iallafall vanliga västerländska chips. Typ pringles och sånt. Härda ut! Här hemma har jag provat två nya sorter senaste veckorna, båda estrella (inte alls min stil eftersom förpackningen är så ful och töntig, tacka vet jag olw): summer chips och räfflade dill och sour cream. Tyvärr står sig ingen av dem i jämförelse med giganterna.

    Jag tänker på ert chipsande!

    SvaraRadera