söndag 5 juli 2009

Bye Hong kong..

Nu är det dags att säga hej då till Hong Kong, det har varit en jäkligt spännande upplevelse. Så jävla stort, varmt och annorlunda. Att få se alla dessa lyxiga skyskrapor trängas med fallfärdiga hus och små gränder. Jag har inte blivit kär i Hong Kong, det tror jag inte man kan bli efter bara ett par dagar, men det har i alla fall gett en mersmak på Asien.

I morgon är det upp tidigt för att bege oss till Shenzhen som ligger precis innanför den kinesiska gränsen. Därifrån håller vi tummarna för att det ska finnas platser kvar på tåget till Guilin (vi försökte boka från en resebyrå här men tydligen så var man tvungen att boka minst fyra dagar innan avgång). Från Guilin ska vi sedan ta oss till Yangshou. Där ser vi fram emot att cykla bland risfälten och känna av den kinesiska landsbygden.

Om allt går som det ska borde vi kunna blogga igen om två dagar.

Puss och kram:
J&P

(Förresten Alex, efter vi hade varit och ätit idag och kom tillbaka till hotellet tyckte jag att vi skulle bevara traditionen och ha en filmkväll, fick tillbaka att: "nä, är ganska trött idag, kan vi inte ha den på tåget i morgon i stället")

7 kommentarer:

  1. va fn petter, en jävla vecka och du slänger bort allt vi kämpat för och byggt upp under flera års tid, illa illa!
    själv ska jag försöka smyga över till hellohf och se om inte han kan sätta på ngn film. här i göteborg glömmer vi inte våra traditioner!

    SvaraRadera
  2. Jaha, då kanske ni är tillbaks lagom tills jag oxå är tillbaks från Köpenhamn, vet inte än om laptopen hänger på dit eller inte, den har nämligen börjat skramla lite suspect... Ni har iallafall gjort mig mer nyfiken på att få se lite mer av Hong Kong än bara flyplatsen :)
    Ta det lugnt och ha det bra så länge! Puss

    SvaraRadera
  3. Nej men Jos,
    Missar vi varandar i Köpenhamn? Jag skall dit torsdag fredag...

    Jemma och Petter, Det är så kul att läsa om era bravader,

    Puss
    Darling:)

    SvaraRadera
  4. varandra, så stavas det ju:)
    //D

    SvaraRadera
  5. hej. nu har jag skrivit 3 inlägg på en kvart. hoppas ni överlevde resan till kina, vi drar till hultan nu, när vi är tillbaks skriver jag 3 inlägg till. kramar.

    ps. den här roliga vitsen kan ni dra för kineserna:
    Jenny: - Petter, har du fortfarande ont i munnen efter den superstarka vindaloon?
    Petter: - Ja, den Shenzhen.

    SvaraRadera
  6. Hahaha Martin, den var riktigt bra!!! :D
    Japp, laptopen kom med till Köpenhamn, kan ju inte missa om det kommer några nya inlägg medans jag är borta... Så blogga på bara! Hoppas ni fick plats på tåget.
    Puss!!

    SvaraRadera
  7. Nu har antligen strommen kommit tillbaka i Lendas! Sitter inne pa Internetcafeet och visar era bilder for Stelios som skickar sina varma halsningar till er. Han sager att han haller pa att ga i ekonomisk kris sen grabbarna Lassbo forsvann fran Lendas.
    Skriver mer nar jag kommer hem pa fredag. Da skall vi ha party pa Stathallargatan. Sa, Ola jag kan vara din fredagskompis da!
    Ha det sa bra och manga kramar fran oss i Lendas.
    Svempa

    SvaraRadera