fredag 3 juli 2009

Helvetet

Jag har besökt helvetet. Frågan har ställts av många, finns helvetet? Jag kan nu svara på det, helvetet finns. Enligt många skrifter är helvetet en kokande gryta, en plats av eld och svavel, av evig pina och ångest, helvetet har idag blivit min verklighet. En synonym av helvetet stavas "ladies market", där har jag varit idag. I två timmar, 32° tryckande Hong Kong hetta, drypande av svett med försäljare som ryckt i mig, "Rolex watches", "dont miss this my friend". Jag lovar er alla, detta var helvetet.

Där går jag med benen släpandes efter mig och flåsar och pustar, tar aldrig lidandet slut. Framför mig springer Jenny med ett stort leende på läpparna och hoppar och tjoar. Pratar med försäljarna, prutar på väskor, tittar på sjalar. Det är i det ögonblicket jag undrar om inte antichrist har uppenbarat sig.


Detta är inte antichrist, utan Petter i helvetet.

6 kommentarer:

  1. Du skriver bra petter, riktigt bra. Kul att läsa tycker både jag och Jonas. Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Det här är ju inte helvetet Petter, du har missuppfattat allting, det du beskriver är ju rena rama himmelriket!!!!!

    SvaraRadera
  3. Åh jag önskar att jag oxå hade fått gå på ladies market!!! Känna den underbara stämningen och uppleva glädjen över att göra fantastiska fynd! Nejdu Petter, det blir nog mkt mer sånt framöver ska du se så du måste nog härda ut ditt helvete...

    SvaraRadera
  4. Alex: nu fick jag skrivkramp, hur ska jag kunna göra ett bättre inlägg nu...

    Hanna och Emma: ni har inte varit där, så tyst.

    SvaraRadera
  5. Haha.. ladies market låter som nåt för Lucas. Mycket korv och glass där eller?

    Karros kusin är här på besök och hon var i HK för nån månad sen, hon tipsar om The Peak (http://www.thepeak.com.hk) om ni inte redan varit där, och om man gillar fin utsikt kunde man även åka upp i Bank of China Tower gratis till 43:e våningen.

    Hoppas ni har det bra! Här verkar det som att det dåliga vädret kom lagom till min semester, men men. Tänkte köpa nåt nytt spel till xboxen, antingen cowboyspelet Call of Juarez eller nya Fight Night

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. haha.. det hade räckt att posta bilden så hade jag förstått vad du menade. Ditt ansiktsuttryck säger allt. Själv hade jag haft lite andra förväntningar på ett ställe med det namnet..

    SvaraRadera