onsdag 22 juli 2009

Singapore

Vi är i Singapore och mår bra. Nu är vi inne på sista dagen, det känns tråkigt men ändå ska det bli väldigt skönt att komma hem till Plantage,familj och vänner. Igår var tanken att vi bara skulle ta det lugnt, ligga vid polen och softa, men när vi gick upp ösregnade det, så planerna fick ändras lite. Efter lite surfande bestämde vi oss för att ta oss till Singapore Art Museum, där Ken Tyler hade utställningen This is Not a Print! tyvärr var det fotoförbud så inga bilder därifrån, med det var en sjukt bra utställning.

Efter det var det bara att traska runt lite, promenerade till Chinatown, tog en öl vid kanalen för att sedan ta tunnelbanan hem. Kinamat vid polen, kollade på en film för första gången på tre veckor och sen sova.

Idag har det bara varit poolhäng, nu ska vi snart ta oss ner på stan. Vi försöka komma in på Raffles för en Singapore Sling och sen blir det mat i Chinatown.

Singapore är en jäkligt fin stad, dyrt dock men välldigt fin. Petter sa igår att skulle man någon gång jobba utomlans så är det här. Och när Petter får in något i huvudet är det svårt att få bort det, så när jag gick och la mig började Petter surfa jobbannonser. Som tur är tror jag inte han hittade något (men man vet alldrig).

Puss
J & P

3 kommentarer:

  1. Men har ni inte varit i några affärer?! Och svettas ni inte ihjäl? Kul att ni ska bo där sen, förväntar mig 50kvm takterass och singapore slings i kranen. Jenny: du kan säkert få jobb på svenska skolan, eller lära barnen i chinatown hur en slipsten ska dras.

    SvaraRadera
  2. Vi ska ut och kolla i affärer imorgon för att imorgon är det löning så då jäklar.

    Klart att vi kommer ha Singapore sling i kranen. Det finns även Salt och vinäger chips här och det är ju ett plus. Men jag är nog inte helt hundra på att jag vill flytta hit. Just nu är det bara Petter som vill det.

    SvaraRadera
  3. Jag döööööödar dig Jenny penny lane om du flyttar dit, eller förresten kanske tar å rycker med mig Danny och flyttar med, ja , så får det bli...

    SvaraRadera